انواع سفرهای گردشگری و ویژگی های آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 12 مهر 1403
بازدید : 14
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر



اگر اهل سفر هستید، احتمالاً اصطلاح گردشگری را شنیده اید. سفر توریستی به سفری گفته می شود که افراد برای بازدید از مناطق مختلف و بازدید از مکان های مختلف در یک گروه حرفه ای به سفر می روند.

سفرهای توریستی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و با توجه به دسته بندی ویژگی های سفر متفاوت هستند. در این مقاله به انواع و ویژگی های تور می پردازیم تا بتوانید با توجه به سلیقه و نظر خود بهترین تور را انتخاب کنید.

تور چیست؟

قبل از اینکه به انواع تورهای گردشگری بپردازیم، ابتدا به این می پردازیم که گردشگری گردشگری چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سفر توریستی به سفری یک یا چند روزه گفته می شود که در آن گروهی از افراد مختلف با هم سفر می کنند و اوقات خوشی را سپری می کنند. در تورهای توریستی کلیه فعالیت هایی مانند رزرو اتاق، تهیه غذا، حمل و نقل و غیره بر عهده راهنمای تور یا آژانس مسافرتی است و فرد از این نظر مشکلی ندارد و می تواند با خیال راحت از تور لذت ببرد.

انواع گردشگری

مسیر زیارتی

سفر حج نوعی سفر است که در آن افراد با سفر به شهرهایی که زیارتگاه در آن قرار دارد، به زیارتگاه ها می روند. زائران شهرهایی مانند مشهد و قم از مهم‌ترین حجاج، کربلا و نجف از مهم‌ترین و مشهورترین‌ها برای خارجی‌ها هستند. برای شرکت در تورهای خارجی به سایت دستی بر ایران مراجعه نمایید.

گردشگری گردشگری

در برخی از سفرها هدف افراد زیارت نیست و در واقع مردم دوست دارند از مکان های تاریخی یا فرهنگی شهرهای مختلف دیدن کنند که در این صورت می توان گفت یک سفر سیاحتی است. اکثر شهرهایی که مکان های دیدنی زیادی دارند در سفرهای گردشگری مورد استقبال قرار می گیرند.

تور طبیعت گردی

اگر فردی به گردش در دل طبیعت برود و در دل طبیعت چادر بزند یا از آلاچیق ها و خانه های دربسته برای اقامت استفاده کند به این نوع طبیعت گردی می گویند. در سفر طبیعت گردی فرد شهر و محیط شهری را ترک می کند و برای لذت بردن از طبیعت زیبا به طبیعت می رود. سفرهایی مانند تورهای کویر، تورهای جنگلی و غیره. یکی از مهم ترین انواع طبیعت گردی است.

گردشگری تعطیلات

اگر فردی دوست دارد تعطیلات خود را با تور سپری کند، می تواند در تور گردشگری تعطیلات شرکت کند. تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای گردشگری تعطیلات است که گردشگران تورهای زیادی ترتیب می دهند و بسته های مختلفی را برای مسافران در نظر می گیرند. از آنجایی که یافتن بلیط حمل و نقل و هتل برای اقامت در تعطیلات بسیار دشوار است، سفر تعطیلات راه را برای مسافران هموار می کند.

سفرهای گردشگری تجاری

به تورهایی که با هدف تجارت و تجارت انجام می شود، تورهای گردشگری تجاری می گویند. برخی از کشورها در زمان های خاصی از سال تخفیف های ویژه ای را بر روی برخی محصولات ارائه می دهند یا محصولات مختلف را از طریق نمایشگاه های بزرگ در اختیار مشتریان قرار می دهند. بازدیدها با شناخت این روزهای سال، بازدیدهای تجاری توریستی را سازماندهی می کنند تا هرکسی که می خواهد کالای مورد نیاز خود را در کشور دیگری خریداری کند، بتواند ضمن شرکت در سفر، به راحتی خرید و تجارت خود را انجام دهد.

تور گردشگری ورزشی

در روزهای خاصی از سال که تورنمنت‌های مهمی مانند بازی‌های المپیک یا جام جهانی برگزار می‌شود، برخی از مجریان تور، گردش‌هایی را ترتیب می‌دهند. در تورهای گردشگری ورزشی، مردم می توانند برای تماشای بازی تیم مورد علاقه خود و تماشای ورزش، تور را همراهی کنند.

گردشگری در درمان

اگر فردی بخواهد برای مقاصد پزشکی به داخل یا خارج از ایران سفر کند می تواند از تور گردشگری پزشکی استفاده کند. به عنوان مثال، افرادی که برای مقاصد پزشکی به مکان هایی مانند چشمه های آب گرم سفر می کنند، می توانند برای کاهش هزینه های سفر و رسیدن به مقصد با حداقل دردسر، با یک تور پزشکی همراه شوند.

ویزیت های گردشگری پزشکی در خارج از ایران نیز انجام می شود و در این بازدیدها بیماران و دوستانشان نگران رزرو بلیط و رسیدن به کشور مقصد نیستند و می توانید به راحتی به کشورهایی سفر کنید که بهترین امکانات پزشکی را در خود دارند. فیلد ترجیحی با ناوبری.

تور گردشگری ماجراجویی

گردشگری ماجراجویی شامل افرادی است که به مناطقی سفر می کنند که معمولاً مقصد اصلی سفر برای بسیاری از افراد نیست. این مقاصد ممکن است برای رسیدن به مقاصد اصلی نیاز به پیاده‌روی طولانی یا گذرگاه‌های آبی داشته باشند، بنابراین کسانی که دوست ندارند فعالیت بدنی داشته باشند، لطفاً به این تورها نپیوندند. در گردشگری ماجراجویی، مردم از تنگه ها، تنگه ها، غارها و دریاچه ها عبور می کنند تا به جاذبه های طبیعی دست نخورده برسند و نه تنها از طبیعت بکر بلکه از تمام جاذبه های طبیعی در طول مسیر لذت ببرند.

سفرهای کوهنوردی نیاز به مراقبت های پزشکی بیشتری دارد و فردی که اطلاعات زیادی در مورد مراقبت های پزشکی دارد باید همراه گروه باشد. از آنجایی که شرکت در یک تور گردشگری نیاز به قدرت بدنی کافی دارد، این تورها برای بزرگسالان یا کودکان توصیه نمی شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com